PLUSZOWY MIŚ

sobota, 15 sierpnia 2020

Propozycja ćwiczeń do wykorzystania w domu.

Poniższe ćwiczenia  wpływają korzystnie na koordynację wzrokowo - ruchową oraz umiejętność czytania i pisania, jak również na współpracę obu półkul mózgowych,  napięcie mięśniowe i stymulację dotykową:


1. Mocne, pulsacyjne ugniatanie opuszków palców dłoni i delikatnie naciąganie palców w stawach.

2. Masowanie dłoni (wierzch i wnętrze) piłkami o różnej fakturze tzw. jeżykami, a także gąbeczkami, szczoteczkami.

3. Zabawy typu ,,Taczki” oraz  ,,W łapki” (rytmiczne klaskanie z partnerem).

4. Naprzemienne liczenie i nucenie (liczymy na głos: 1,2,3,4,5,6 a następnie nucimy jakąś znaną melodię) – ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

5. Przerzucanie woreczków, piłeczek z reki do ręki – próby żonglowania. 

6. Wodzenie palcem i oczami po narysowanej na kartce A4 ,,leniwej ósemce” (ważne jest zachowanie kierunku jak na obrazku- zaczynamy rysować od środka kierując się w lewo do góry, głowa dziecka nieruchoma, podąża wzrokiem za palcem, ćwiczenie wykonujemy każdą ręką po trzy razy).


 e-rewalidacja

7. Picie przez zakręconą rurkę- rurkę należy trzymać pośrodku warg i pić rytmicznie. Jeszcze skuteczniejsze jest picie przez rurkę z zamkniętymi oczami. Pijemy najlepiej wodę ok. pół szklanki 3 x dziennie.

8. Pocieranie (rozgrzewanie) rąk, ruchy imitujące mycie rąk, klaskanie w różnym tempie i z różną siłą, składanie obu dłoni (jak do modlitwy) i naciskanie, ruchy marionetki (jedną ręką i oburącz).

9. Zabawy manipulacyjne w obrębie dłoni – wyławianie, przekładanie palcami kciukiem i wskazującym (reszta palców zgięta) ziarenek fasoli, korali  z jednego naczynia do drugiego.

10. Nawlekanie korali na drut, sznurek, lepienie z plasteliny, ugniatanie ciasta, cięcie nożyczkami,  zapinanie guzików.

11. Kontrolowanie prawidłowego chwytu pisarskiego  (można zakupić kredki i ołówki o przekroju trójkątnym, które pomagają w ustawieniu prawidłowego chwytu).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz