PLUSZOWY MIŚ

piątek, 23 października 2009

Bawmy się!

Zalecane zajęcia domowe dla przedszkolaków:

- lepienie z masy solnej ( mąka, sól 1:1 , trochę wody),

- lepienie z gliny,

- lepienie z plasteliny (dzieci 4 –letnie plastelinowy alfabet),

- malowanie na dużych formatach szerokimi pędzlami, wałkami malarskimi tzw. tła w sposób:od lewej do prawej,z góry w dół , zamalowjąc dokładnie całą powierzchnię jednolitymi ruchami bez odrywanie ręki,

-wykonywanie ruchów ósemki np. latarką na ścianie,

- pokonywanie torów przeszkód,

- zabawa w ojca wirgiliusza ( odwzorowanie ruchów),

- przepinanie spinaczy od bielizny z lewego rękawa na prawą nogawkę prawą ręką i na odwrót,

- nawlekanie guzików itp.

- ugniatanie gniotki,

- zabawa w taczkę ( nawet po schodach),

- zabawa w robienie naleśnika, hoddoga wg.pomysłów ( podczas zabawy solenie powinno być np. łaskoczące, krojenie silne, polewanie polewą głaskające – różne typy i nasilenie dotyku np. przez koc),

- odrysowywanie swojego ciała, z zaznaczaniem jego części,

- zabawy typu: tu mam głowę, tutaj szyję, tutaj łokieć a tu kostkę – i przy muzyce bądź liczeniu chodzimy na pupie, potem na łokciach podpierając się , potem stukamy stopą a potem klaszczemy nadgarstkami),

- sekwencyjne zabawy w łapki,

- skaczemy dwa w przód dwa w tył i podnosimy trudność a teraz jeden w przód, dwa w bok, jeden w tył,

-chodzenie jak bocian, skakanie jak żabka, chodzenie jak słoń itp.

- masowanie ciała tak jak podpowiada serce np. gąbkami różnej faktury podczas kąpieli skupiając uwagę na ręce do łokci (od paluszków wewnątrz dłoni i zewnątrz,

- odbijanie piłki oburącz a podnosząc stopień trudności drążkiem trzymanym oburącz a piłkę rzucamy pod różnym kątem,

- rysowanie w kaszy mannej palcami,

- wśród mieszanki ryżu, grochu, makaronu szukanie kasztanów z zamkniętymi oczami wg pomysłów (rozróżnianie po dotyku) w późniejszym czasie próbować aby dziecko opisało przedmiot: twardy, miękki, chropowaty, gładki, śliski, mokry, suchy (bez patrzenia),

- wiązanie węzełków ze sznurówek,

- pobyt na placu zabaw (huśtanie, wirowanie, wiszenie na drążku, wspinanie),

- rzucanie piłeczkami do celu podczas biegu np. ustawić tor przeszkód z krzesła(przejść pod) , miski ( obiec) , skakani ( przejść po) a na końcu ustawić kosz do wrzucenia piłeczki.

- zabawa w tik-taka - wahadłowe ruchy ciała,

- pajacyki z klaskaniem nad głową,

- maszerowanie w rytm muzyki ( ważne aby w górze były naprzemiennie lewa noga prawa ręka).

Wszystkie te zabawy rozwijają koordynację, czyli pracę układu nerwowego synchronizując działanie półkul mózgowych, przygotowując dziecko do nauki pisania i czytania w szkole , do nauki w ogóle.

Takie zestawy proponujemy wykonywać codziennie, zabawy stosować zamiennie.

Po miesięcznym treningu wprowadzać zabawy : co chowam pod chustkę? tj. pokazać dziecku długopis i schować pod chustę, potem gumkę potem pierścionek...itd. a dziecko zapamiętuje po kolei aż do...................

A także pozwolić malować mniejszymi pędzlami.

Podczas zabaw nie zalecamy kredek, flamastrów, małych powierzchni, kolorowanek, zadań z treścią nawet najprostszych.....

Przyjemnej zabawy życzy zespół Pluszowego Misia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz