PLUSZOWY MIŚ

poniedziałek, 3 czerwca 2013


W tym tygodniu grupa zerowa uczy się na pamięć:


-  piosenkę Moja rodzina
1. My rodzinę dobrą mamy, zawsze razem się trzymamy
I choć czasem czas nas goni, my jak palce jednej dłoni.
Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja to mój mały świat
Dużo słońca, czasem grad, to wesoły jest mój świat.
2. Mama zawsze kocha czule, ja do mamy się przytulę,
Tata kocha lecz inaczej, uspokaja, kiedy płaczę.
3. Gdy napsocę i nabroję, siedzę w kącie, bo się boję.
Tata skarci, pożałuje, a mamusia pocałuje.
4. Kiedy nie ma taty, mamy, wszyscy sobie pomagamy

I choć sprzątać nie ma komu, jest wesoło w moim domu


- wiersza Dziecięce harce
Czasem kładę w kąt zabawki,
szybko biegnę na huśtawki
albo brykam, hasam w trawie,
bo tak się najlepiej bawię.
                Lubię także śpiewać w drodze,
                pędząc na swej hulajnodze,
                ale kto ten hałas słyszy,
                zaraz woła, że chce ciszy.
Na zmęczenie też mam radę:
w mig się na hamaku kładę
i w nim marzę sobie jeszcze,
że zbójeckim jestem hersztem.



Grupa niebieska uczy się w bieżącym miesiącu na pamięć:


Piosenka :
,,Tata jest potrzebny”
Tata jest potrzebny, żeby przybić gwóźdź
Tata jest potrzebny, by na spacer pójść
Tata jest potrzebny, by przytulić mnie
I bajkę opowiedzieć, gdy oczy tuli sen.

Bo tata, tata, tata
Potrzebny bardzo jest
Gdy kiedyś spotkam lwa
To on uratuje mnie


Tata jest potrzebny, aby w piłkę grać
Tata jest potrzebny, by lizaka dać
Tata jest potrzebny, a ja kocham go
I czuję się bezpiecznie, gdy obok idzie on.

Bo tata, tata, tata
Potrzebny bardzo jest
Gdy kiedyś spotkam lwa
To on uratuje mnie

Wiersz:
,,Tatuś”
Tatusiu! Tatusiu!
Biegnijmy do lasu!
Tatusiu! Tatusiu!
Naróbmy hałasu!
Zawołam do sowy,
I ptaków na niebie,
Że nikt nigdy nie był
Wspanialszy od Ciebie!
Nie krzyczy się w lesie?
No tak… więc posłuchaj,
Ja ci to wyszepcę
Cichutko do ucha.
( kocham Cię! )


Wszystkie dzieci jako drugoplanowego wiersza uczyć się będą:
M.Brykczyński O prawach dziecka
        Niech się wreszcie każdy dowie
        I rozpowie w świecie całym,
        Że dziecko to także człowiek,
        Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
        Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
        A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
        Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
        I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.     
  Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
        I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
        Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
        Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
        Tak się tu w wierszu poukładały,
        Prawa dla dzieci na całym świecie,
        Byście w potrzebie z nich korzystały
        Najlepiej jak umiecie.


 Plan tygodnia zgodny z zapisami na tablicach ( wokół tematu: prawa dziecka na świecie i w naszym kraju ), imprezy bez zmian tj. środa i czwartek wg harmonogramu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz