PLUSZOWY MIŚ

poniedziałek, 5 marca 2018

PIOSENKA I WIERSZ NA PAMIĘĆ W MARCU




ŻYRAFKI

PIOSENKA PT.: „PIĘĆ ZMYSŁÓW MAM”

Ref. Pięć zmysłów mam I wszystkie znam! (2x)

Oko widzi, patrzy w koło, Czy jest smutno, czy wesoło!
Ref. Pięć zmysłów mam I wszystkie znam! (2x)

Ucho słucha, nasłuchuje, Co usłyszy to notuje!
Ref. Pięć zmysłów mam I wszystkie znam! (2x)

Nos wywącha zapach wszelki, I ten piękny i ten średni!
Ref. Pięć zmysłów mam I wszystkie znam! (2x)

Język smaki podpowiada, Pyszna każda jego rada
 Ref. Pięć zmysłów mam I wszystkie znam! (2x)

Kotki Marcowe
Na wierzbie
nad samym rowem -
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy,
co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą,
huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
- Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz bardziej srebrzystą.


KANGURKI
Piosenka na ten miesiąc:
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref.

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.Ref.

Wiersz na ten miesiąc:
 Czary – I. Salach

Kwiaty rosną, ptaszek śpiewa
Zielenią się drzewa
I w ogrodzie, i na polu,
A nawet w przedszkolu.
Idą raźno przedszkolacy.
Wielce się dziwują:
Skąd te zmiany, może czary
Nad wszystkimi panują?
To nie czary, to są dary Nowej pory roku.
Do ogrodu biegnij prosto A spotkasz się z wiosną.

TYGRYSKI

Wiersz:
„Powitanie wiosenki
Maria Konopnicka

Leci pliszka
Spod kamyszka:
- Jak się macie, dzieci!
Już przybyła
Wiosna miła,
Już słoneczko świeci!

Poszły rzeki
W kraj daleki,
Płyną het - do morza:
A ja śpiewam,
A ja lecę.
Gdzie ta ranna zorza!


Piosenka:Dorotka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz