metody aktywizujące - czasami dzieci w przedszkolu potrzebują zmiany aktywności i z ciekawością obejrzą bajkę w języku angielskim
podczas zabawy uczą się współppracy
podczas zjazdu na ślizgawce
również
podczas zabawy zorganizowanej
również
również
Wiele połączeń w mózgu , potrzebnych do sprawnej nauki, tworzy się podczas ruchu oraz uśmiechu na twarzy podczas zabawy.
Przedszkole ma wiele misji do spełnienia. Strategią większości z tych misji jest zaspokojenie jednej z fundamentalnych potrzeb wszystkich dzieci na świecie - potrzeby zabawy. Dlatego też wszelkie nasze działania oparte są na aktywności poprzez zabawę i tylko podczas zabawy dzieci mają szansę nabywać umiejętności będących misją przedszkola - umiejętności szkolnych, czyli gotowości do nauki w ławce szkolnej ( co wcale nie oznacza, że mają już umieć liczyć, czytać i pisać ale mają być do tej nauki gotowe, czyli mają chcieć się uczyć i być do tego przygotowane społecznie, emocjonalnie, oraz sensomotorycznie - wówczas nauka w ławce będzie przyjemnością....) oraz gotowości do dojrzalszych etapów życia.
Najnowsze trendy w krajach , gdzie sukcesy szkolne odnosi duży odsetek uczniów i gdzie już dawno zauważono, że zaspokojenie fundamentalnych potrzeb dzieci tj. potrzeby miłości, akceptacji , uznania, zabawy, bycia ważnym, poczucia bezpieczeństwa , wpływa wprost proporcjonalnie na ich rozwój społeczny, emocjonalny i intelektualny, zaś w przypadku braku zaspokojenia tych potrzeb, ciężko jest w szkole a w dorosłym życiu rodzi się ogrom problemów.- to wprowadzenie grup różnowiekowych do wczesnej edukacji, oraz konieczności nauki porzez zabawę aż do pierwszej klasy szkoły ( dzieci mają wprost nie wiedzieć ,że się uczą ).
Popatrzmy na zabawę naszych pociech ( kierunkowaną i dowolną ).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz