PLUSZOWY MIŚ

piątek, 8 listopada 2013

co nas uczy i bawi



tunel sensoryczny
stożek sensoryczny-stymulacja przedsionka
   Układ przedsionkowy (inaczej zmysł równowagi)
 Narząd przedsionkowy znajduje się w uchu wewnętrznym i dostarcza nam informacji na temat siły grawitacji oraz ruchu. Pomaga w prawidłowym odbiorze wrażeń przez inne systemy sensoryczne (wzrokowy, słuchowy, proprioceptywny).

Układ przedsionkowy odpowiada za:
Ø  Odbieranie informacji związanych z działaniem siły grawitacji
Ø  Napięcie mięśniowe
Ø  Ruch i równowagę
Ø  Koordynację ruchową
Ø  Utrzymanie stałego pola widzenia w czasie ruchów głowy
Ø  Planowanie ruchu
Ø  Bezpieczeństwo emocjonalne
Ø  Funkcjonowanie społeczne
Ø  Ma wpływ na rozwój mowy
Ø  Wpływa na autonomiczny układ nerwowy (przewód pokarmowy, odruch wymiotny)
aktywność i pomysły naszych dzieci - współpraca i zadowolenie
brawo!


a tu już opowieści o starej Warszawie








i radosna zabawa przy warszawskim folklorze








praca zerówkowiczów


podczas pracy super zabawa
ucząca współpracy, koordynująca zmysły

Wg Ayres u podstaw rozwoju integracji zmysłowej leżą trzy najwcześniej dojrzewające, podstawowe układy zmysłów: przedsionkowy, proprioceptywny (czucia głębokiego) i dotykowy. To one stanowią bazę, która wraz z rozwojem nadaje kształt rozwojowi dziecka.


koordynacja wzrokowo - słuchowo - ruchowa ( integracja sensoryczna , czyli integracja układów zmysłowych) - ćwiczona min.podczas pajacyków

I. Układ przedsionkowy

II. Układ proprioceptywny

Propriocepcja dostarcza wrażeń z mięśni i stawów. Informuje mózg o położeniu ciała, , jego poszczególnych części oraz tym jakie ruchy wykonuje. Zmysł propriocepcji ściśle związany jest ze zmysłem dotyku i układem przedsionkowym.

Układ proprioceptywny odpowiada za:
Ø  Poczucie ciała, odczuwanie ciężaru i poszczególnych jego części w przestrzeni
Ø  Poruszanie poszczególnymi częściami ciała bez kontroli wzroku
Ø  Swobodne wykonywanie ruchów precyzyjnych
Ø  Percepcję kształtów drobnych przedmiotów
Ø  Percepcję położenia narządów jamy ustnej podczas mówienia
Ø  Świadomość ciała

III. Układ dotykowy


U większości osób proces integracji sensorycznej przebiega automatycznie umożliwiając  odpowiednie reakcje do wymogów otoczenia i warunkuje prawidłowy rozwój sensomotoryczny.













tu już pracuje układ dotykowy
i wszystkie inne wyżej wymienione
I.Układ przedsionkowy.

II. Układ  proprioceptywny.

III. Układ dotykowy

Ma receptory umiejscowione na skórze i na jej powierzchni, odbierające wrażenia lekkiego i głębokiego dotyku, nacisku, ciepła, zimna, bólu.

Zmysł dotyku ma wpływ na:
Ø  Poznawanie swojego ciała
Ø  Wczesne poznawanie przedmiotów
Ø  Rozwój emocjonalny
Ø  Różnicowanie bodźców dotykowych
Ø  Rozpoznawanie przedmiotów bez pomocy wzroku
Ø  Umiejętności szkolne
 












i ile radości!  to dzieci wiedzą, czego im potrzeba! pokazują to całym swoim ciałem


co dzieci przygotowały - akademia przedszkolna z okazji 11 listopada




Dzisiaj wielka jest rocznica
                 Jedenasty Listopada!...
                 Tym, co zmarli za ojczyznę
                 Hołd wdzięczności Polska składa.
Im to bowiem zawdzięczamy
wolność , mowę polską w szkole,
to, że tylko z ksiąg historii
poznajemy dziś niewolę .

Uroczyście biją dzwony
w mieście flagi rozwinięto
i me serce się raduje
że obchodzę polskie święto

Było to tak:
Trzy państwa Austria, Prusy i Rosja się zebrały,
Kraj nasz podzieliły.
Niezależnej Polsce



Rządy swoje narzuciły.

Polskę z mapy wymazały
ale Polak patriota,
tak się łatwo nie poddaje

Wielkie trzy mocarstwa
W końcu się skłóciły
I walkę zawziętą
Ze sobą stoczyły.

I „Pierwsza Brygada”
się wtedy zrodziła,
o Ojczyznę utraconą
z honorem walczyła.

Warczą karabiny i dzwonią pałasze,
To Piłsudski ruszył w pole, a z nim wojsko nasze.



Nie noszą lampasów i szary ich strój!
Nie noszą ni srebra, ni złota,
Lecz w pierwszym szeregu podąża na bój,
Piechota ta szara piechota.

Maszerują strzelcy, maszerują,
Karabiny błyszczą, szary strój,
A przed nimi drzewa salutują,
Bo za naszą Polskę idą w bój!

Idą, a w słońcu kołysze się stal,
Dziewczęta zerkają zza płota,
A oczy ich dumnie utkwione są w dal,
Piechota, ta szara piechota.
Maszerują strzelcy...

Nie grają im surmy, nie huczy im róg,
A śmierć im pod stopy się miota,

Lecz w pierwszym szeregu podąża na bój
Piechota, ta szara piechota.
Maszerują strzelcy...

11 listopada roku 1918-ego
następuje koniec zaboru obcego.

 Znów na mapie świata
Polskie państwo gości.
Nikt nam nie odbierze
Już niepodległości.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz