Drodzy Rodzice!
Nazywam się
Katarzyna Kwos-jestem współautorką nowatorskiej płyty z książeczką „
GLOTTOZABAWY Z PIOSENKĄ”( wykonawcą piosenek na płycie), glottodydaktykiem,
pedagogiem współpracującym z prof. B. Rocławskim- wybitnym specjalistą
wychowania językowego dzieci, twórcą systemu edukacyjnego- glottodydaktyki.
Glottodydaktyka ojczystojęzyczna to
system edukacyjny prof. B. Rocławskiego, wybitnego specjalisty z zakresu
edukacji dziecięcej, który jest obecny w kilkuset przedszkolach i szkołach w Polsce,
w tym kilkudziesięciu w Warszawie. System ten jest bardzo efektywny, zapewnia dzieciom
dobry start w szkole i dalsze sukcesy w nauce; dba o wyćwiczenie poszczególnych
etapów przygotowujących do nauki czytania i pisania- zabawy dydaktyczne
rozpoczynamy już od najmłodszej grupy przedszkolnej.
Od kilku lat
w wielu przedszkolach mam przyjemność doświadczania na co dzień radości
płynącej ze zdobywania sukcesów w nabywaniu doświadczeń językowych przez nasze
kochane Przedszkolaki, podczas różnorodnych zabaw z literami i głoskami. To
dzięki Dzieciom, ich zaangażowaniu w zabawę przy muzyce powstała publikacja w
formie książeczki z płytką „Glottozabawy z piosenką”-z piosenkami i zabawami
dydaktycznymi zgodnymi z systemem edukacyjnym B.
Rocławskiego.
Glottozabawa wyrosła jako muzyczna
gałąź systemu glottodydaktyki.
Autorskie zajęcia Glottozabaw z
piosenką to muzyczne
zabawy dydaktyczne dla Dzieci. Zapewniają
one wczesne, radosne, prowadzone w przyjaznej atmosferze przygotowanie do nauki
czytania i pisania( czynnik emocjonalny jest tu niezbędny). Zajęcia rozwijają
dziecięcą mowę, ćwiczą prawidłową wymowę głosek ( z kotkiem Glotkiem) i sylab(
z żabką Sylabinką). Uwrażliwiają Dzieci na bodźce słuchowe i wzrokowe,
warunkują sukces w nauce czytania i przyswajaniu języków obcych. Dzieci również
uczestniczą w zabawach dźwiękonaśladowczych, podczas których ćwiczą aparat
mowy.
Pomoce do zajęć i materiały są
dodatkowo przygotowywane na każde zajęcia.
To niezwykle skuteczna, oryginalna,
bezstresowa nauka czytania i pisania do tańczenia i śpiewania.
Podczas zabaw dydaktycznych z muzyką:
· Dzieci poznają świat dźwięków mowy i
ćwiczą umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania, czemu towarzyszy
kreatywny ruch i śpiew, doskonalą przy tym pamięć fonetyczną i wzrokową.
· Dzieci poznają świat liter poczynając od nauki
prawidłowej wymowy głosek przy muzyce, w tańcu, śpiewie oraz ćwiczą prawidłową
syntezę i analizę sylabową, aż do syntezy i analizy głoskowej- umiejętności
niezbędne w nauce czytania i pisania.
· Dzieci uczą się prawidłowego czytania tzw.
ślizgania się z litery na literę.
· Dzieci piszą po śladach liter, gdzie
mają podany punkt wyjścia i kierunek kreślenia danej litery.
· Dzieci uczą się, bawiąc
specjalistycznymi pomocami dydaktycznymi, które w pełni zaspokajają ciekawość
Dzieci i motywują do nauki liter, czytania, pisania i ortografii: KLOCKAMI LOGO-na
których znajdują się 4 warianty liter( mała, wielka, drukowana, pisana-
literkowi przyjaciele Przedszkolaków), skaczą na GLOTTODYWANIKU LITERKOWYM,
ZOODYWANIKU, układają ROZSYPANKI OBRAZKOWE, czytają na PLANSZACH DO ŚLIZGANIA
SIĘ z litery na literę; śpiewają i tańczą do piosenek z „ GLOTTOZABAW Z PIOSENKĄ”.
Glottozabawy przy
muzyce: ćwiczą
motorykę dużą i małą- bo Dzieci są cały czas w ruchu i poznają literki podczas
organizowanych zabaw; koordynację wzrokowo-ruchową; pamięć fonetyczną i
wzrokową- a w glottodydaktyce, dla prawidłowego rozwoju umiejętności pięknego
czytania ze zrozumieniem, są to bardzo ważne sprawności Dziecka.
Pragnę przypomnieć, że kładziemy szczególny nacisk na
poprawną wymowę głosek, która odgrywa ogromną rolę wprocesie czytania i
pisania; tak często wyśpiewujemy te głoski w piosenkach. Wprowadzamy nazwy:głoski skaczące( nietrwałe, których nie
da się wydłużyć i wypowiadamy je krótko bez dodawania końcówki:-y),są to: ę, ą, j, l,ł ,ń, c, dz, ć, dź, cz, dż, p,
b, t, d, k, g; głoski ślizgające( trwałe,wydłużające
się, wypowiadane długo i również bez dodawania końcówki:-y), są to: i, y, e, a, o, u, r, m, n, f, w, s, z, ś,
ź, sz, ż, ch.
Glottozabawy z piosenką
wprowadzają Dzieci w świat zaczarowanej zabawy z żabką Sylabinką( uczy Dzieci
prawidłowej wymowy sylab) i kotkiem Glotkiem ( uczy prawidłowego wybrzmiewania
głosek).
Glottozabawa zapewnia indywidualne podejście do
każdego Dziecka; zajęcia dostosowane są do wieku i możliwości Dzieci,
dają możliwość wszystkim Dzieciom wczesnego, radosnego, prowadzonego w
przyjaznej atmosferze przygotowania do nauki czytania i pisania;Glottozabawarównież
przeciwdziała dysleksji, dysgrafii i
dysortografii; sprawi, że Dziecko będzie kreatywne, rozbudzone poznawczo i
intelektualnie, rozwinie umiejętność logicznego myślenia i wyciągania wniosków;
polubi naukę języków i matematyki; nauczy się czytać ze zrozumieniem.
Pozdrawiam Państwa serdecznieJ
Katarzyna Kwos
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz