PLUSZOWY MIŚ

czwartek, 14 września 2017

GLOTTOZABAWY Z PIOSENKĄ - autorskie zajęcia w naszym przedszkolu w każdy wtorek o godzinie 12:30 w ramach czesnego


Drodzy Rodzice!
Nazywam się Katarzyna Kwos-jestem współautorką nowatorskiej płyty z książeczką „ GLOTTOZABAWY Z PIOSENKĄ”( wykonawcą piosenek na płycie), glottodydaktykiem, pedagogiem współpracującym z prof. B. Rocławskim- wybitnym specjalistą wychowania językowego dzieci, twórcą systemu edukacyjnego- glottodydaktyki.
Glottodydaktyka ojczystojęzyczna to system edukacyjny prof. B. Rocławskiego, wybitnego specjalisty z zakresu edukacji dziecięcej, który jest obecny w kilkuset przedszkolach i szkołach w Polsce, w tym kilkudziesięciu w Warszawie. System ten jest bardzo efektywny, zapewnia dzieciom dobry start w szkole i dalsze sukcesy w nauce; dba o wyćwiczenie poszczególnych etapów przygotowujących do nauki czytania i pisania- zabawy dydaktyczne rozpoczynamy już od najmłodszej grupy przedszkolnej.
Od kilku lat w wielu przedszkolach mam przyjemność doświadczania na co dzień radości płynącej ze zdobywania sukcesów w nabywaniu doświadczeń językowych przez nasze kochane Przedszkolaki, podczas różnorodnych zabaw z literami i głoskami. To dzięki Dzieciom, ich zaangażowaniu w zabawę przy muzyce powstała publikacja w formie książeczki z płytką „Glottozabawy z piosenką”-z piosenkami i zabawami dydaktycznymi zgodnymi z systemem edukacyjnym B. Rocławskiego.
Glottozabawa wyrosła jako muzyczna gałąź systemu glottodydaktyki.
Autorskie zajęcia Glottozabaw z piosenką to muzyczne zabawy dydaktyczne dla Dzieci. Zapewniają one wczesne, radosne, prowadzone w przyjaznej atmosferze przygotowanie do nauki czytania i pisania( czynnik emocjonalny jest tu niezbędny). Zajęcia rozwijają dziecięcą mowę, ćwiczą prawidłową wymowę głosek ( z kotkiem Glotkiem) i sylab( z żabką Sylabinką). Uwrażliwiają Dzieci na bodźce słuchowe i wzrokowe, warunkują sukces w nauce czytania i przyswajaniu języków obcych. Dzieci również uczestniczą w zabawach dźwiękonaśladowczych, podczas których ćwiczą aparat mowy.
Pomoce do zajęć i materiały są dodatkowo przygotowywane na każde zajęcia.
To niezwykle skuteczna, oryginalna, bezstresowa nauka czytania i pisania do tańczenia i śpiewania.
Podczas zabaw dydaktycznych z muzyką:
·       Dzieci poznają świat dźwięków mowy i ćwiczą umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania, czemu towarzyszy kreatywny ruch i śpiew, doskonalą przy tym pamięć fonetyczną i wzrokową.
·        Dzieci poznają świat liter poczynając od nauki prawidłowej wymowy głosek przy muzyce, w tańcu, śpiewie oraz ćwiczą prawidłową syntezę i analizę sylabową, aż do syntezy i analizy głoskowej- umiejętności niezbędne w nauce czytania i pisania.
·        Dzieci uczą się prawidłowego czytania tzw. ślizgania się z litery na literę.
·       Dzieci piszą po śladach liter, gdzie mają podany punkt wyjścia i kierunek kreślenia danej litery.
·       Dzieci uczą się, bawiąc specjalistycznymi pomocami dydaktycznymi, które w pełni zaspokajają ciekawość Dzieci i motywują do nauki liter, czytania, pisania i ortografii: KLOCKAMI LOGO-na których znajdują się 4 warianty liter( mała, wielka, drukowana, pisana- literkowi przyjaciele Przedszkolaków), skaczą na GLOTTODYWANIKU LITERKOWYM, ZOODYWANIKU, układają ROZSYPANKI OBRAZKOWE, czytają na PLANSZACH DO ŚLIZGANIA SIĘ z litery na literę; śpiewają i tańczą do piosenek  z „ GLOTTOZABAW Z PIOSENKĄ”.
Glottozabawy przy muzyce: ćwiczą motorykę dużą i małą- bo Dzieci są cały czas w ruchu i poznają literki podczas organizowanych zabaw; koordynację wzrokowo-ruchową; pamięć fonetyczną i wzrokową- a w glottodydaktyce, dla prawidłowego rozwoju umiejętności pięknego czytania ze zrozumieniem, są to bardzo ważne sprawności Dziecka.
Pragnę przypomnieć, że kładziemy szczególny nacisk na poprawną wymowę głosek, która odgrywa ogromną rolę wprocesie czytania i pisania; tak często wyśpiewujemy te głoski w piosenkach. Wprowadzamy nazwy:głoski skaczące( nietrwałe, których nie da się wydłużyć i wypowiadamy je krótko bez dodawania końcówki:-y),są to: ę, ą, j, l,ł ,ń, c, dz, ć, dź, cz, dż, p, b, t, d, k, g;    głoski ślizgające( trwałe,wydłużające się, wypowiadane długo i również bez dodawania końcówki:-y), są to: i, y, e, a, o, u, r, m, n, f, w, s, z, ś, ź, sz, ż, ch.
Glottozabawy z piosenką wprowadzają Dzieci w świat zaczarowanej zabawy z żabką Sylabinką( uczy Dzieci prawidłowej wymowy sylab) i kotkiem Glotkiem ( uczy prawidłowego wybrzmiewania głosek).

Glottozabawa zapewnia indywidualne podejście do każdego Dziecka; zajęcia  dostosowane są do wieku i możliwości Dzieci, dają możliwość wszystkim Dzieciom wczesnego, radosnego, prowadzonego w przyjaznej atmosferze przygotowania do nauki czytania i pisania;Glottozabawarównież przeciwdziała dysleksji, dysgrafii i dysortografii; sprawi, że Dziecko będzie kreatywne, rozbudzone poznawczo i intelektualnie, rozwinie umiejętność logicznego myślenia i wyciągania wniosków; polubi naukę języków i matematyki; nauczy się czytać ze zrozumieniem.




Pozdrawiam Państwa serdecznieJ
Katarzyna Kwos







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz