a kuku
jeden dwa trzy cztery...
i chmura kolorów opada na nas.......
witamy się stopami
spotykają się tylko nasze stopy.....
czy poznamy kolegę po uścisku stopy?
iskierka przyjaźni - zabawa integrująca
robimy steple z....ziemniaków
kwadrat
zielony
czerwony
niebieski
chciałbyś, żeby wyglądała tak jak wcześniej, prawda?
tak, była jajkowata.................
Aha! teraz wiem, co chciałeś mi przekazać - Jonik......
Co możemy z tym zrobić?
ćwiczymy dla zdrowia.....
i przyjemności...
zabawy na platformie - integracja wzokowo - ruchowa
Brawo Jonasz!
Agresja w przedszkolu i nie tylko
„
O agresji coraz więcej się słyszy i mówi. .......Zaniepokojeni rodzice i wychowawcy coraz większą uwagę zwracają na przejawy agresji u dzieci, czasami bywają nawet przewrażliwieni na tym punkcie. Nic w tym dziwnego............
Słowo agresja dla większości osób jest nacechowane negatywnie. Wynika to z faktu, że w świadomości społecznej doszło do zrównania pojęcia agresji i przemocy, oba pojęcia używane są zamiennie............
Słowo agresja oznacza kierunek do czegoś, działanie, ruch w jakimś kierunku, do przodu, ku czemuś, w przeciwieństwie do regresji, czyli cofania się........
G. Haug-Schnabel jednoznacznie stwierdza, że .. bez agresji nikt nie potrafiłby w sposób trwały zwracać uwagi na swoje potrzeby, które nie byłyby wtedy zaspakajane-ani niemowlę, ani małe dziecko, ani też dorosły...
Z tego wynika, że negatywną postać agresji, przyjmującą formy destrukcji i przemocy należy zdecydowanie odrzucać, jednakże samo zjawisko należy zaakceptować i zrozumieć............
Badacze agresji u dzieci jednoznacznie stwierdzają, że nie istnieje agresja bez przyczyny. Agresywne zachowanie u dzieci zawsze ma jakiś powód....
Powyższe zachowania ukazują dwa kierunki wychowawcze, które sprzyjają rozwojowi zachowań agresywnych u dzieci.. Pierwszy dotyczy wychowania autorytarnego, zniewalającego osobowość dziecka, drugi-stylu Laisser-faire – bezstresowego i w rezultacie niekonsekwentnego............................................
Dzieci, które zdominowały dorosłych – pozbawione możliwości podporządkowania się starszemu i silniejszemu, czują się sfrustrowane i bezbronne...
Wychowanie autorytarne wiąże się z przemocą w tej czy w innej formie wobec dziecka a przemoc rodzi przemoc...
Dzieci z domów, gdzie panuje przemoc i agresja żyją w atmosferze upokorzenia, bólu i nienawiści................
Kara, niezależnie od formy jaką przyjmie, ma na celu poniżenie i dyskryminację dziecka, ponieważ polega na przymusie i braku szacunku oraz rzadko przynosi oczekiwany efekt. Przeciwnie-potęguje negatywne uczucia w dziecku, a te wzmacniają agresję..........i jest tylko rozładowaniem rodzicielskiego gniewu................”
Całość artykułu pt. „Agresja w przedszkolu i nie tylko” M. Kochańskiej Bliżej przedszkola nr 7. - zawierającego wiedzę w pigułce - pragniemy przekazać zainteresowanym rodzicom w formie kserokopii kilkunastu stron.
„
O agresji coraz więcej się słyszy i mówi. .......Zaniepokojeni rodzice i wychowawcy coraz większą uwagę zwracają na przejawy agresji u dzieci, czasami bywają nawet przewrażliwieni na tym punkcie. Nic w tym dziwnego............
Słowo agresja dla większości osób jest nacechowane negatywnie. Wynika to z faktu, że w świadomości społecznej doszło do zrównania pojęcia agresji i przemocy, oba pojęcia używane są zamiennie............
Słowo agresja oznacza kierunek do czegoś, działanie, ruch w jakimś kierunku, do przodu, ku czemuś, w przeciwieństwie do regresji, czyli cofania się........
G. Haug-Schnabel jednoznacznie stwierdza, że .. bez agresji nikt nie potrafiłby w sposób trwały zwracać uwagi na swoje potrzeby, które nie byłyby wtedy zaspakajane-ani niemowlę, ani małe dziecko, ani też dorosły...
Z tego wynika, że negatywną postać agresji, przyjmującą formy destrukcji i przemocy należy zdecydowanie odrzucać, jednakże samo zjawisko należy zaakceptować i zrozumieć............
Badacze agresji u dzieci jednoznacznie stwierdzają, że nie istnieje agresja bez przyczyny. Agresywne zachowanie u dzieci zawsze ma jakiś powód....
Powyższe zachowania ukazują dwa kierunki wychowawcze, które sprzyjają rozwojowi zachowań agresywnych u dzieci.. Pierwszy dotyczy wychowania autorytarnego, zniewalającego osobowość dziecka, drugi-stylu Laisser-faire – bezstresowego i w rezultacie niekonsekwentnego............................................
Dzieci, które zdominowały dorosłych – pozbawione możliwości podporządkowania się starszemu i silniejszemu, czują się sfrustrowane i bezbronne...
Wychowanie autorytarne wiąże się z przemocą w tej czy w innej formie wobec dziecka a przemoc rodzi przemoc...
Dzieci z domów, gdzie panuje przemoc i agresja żyją w atmosferze upokorzenia, bólu i nienawiści................
Kara, niezależnie od formy jaką przyjmie, ma na celu poniżenie i dyskryminację dziecka, ponieważ polega na przymusie i braku szacunku oraz rzadko przynosi oczekiwany efekt. Przeciwnie-potęguje negatywne uczucia w dziecku, a te wzmacniają agresję..........i jest tylko rozładowaniem rodzicielskiego gniewu................”
Całość artykułu pt. „Agresja w przedszkolu i nie tylko” M. Kochańskiej Bliżej przedszkola nr 7. - zawierającego wiedzę w pigułce - pragniemy przekazać zainteresowanym rodzicom w formie kserokopii kilkunastu stron.
Od jutra dostępne w przedszkolu.
Zespół PM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz