zajęcia integracji sensorycznej



ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej

oto nasze ciasteczka

jeszcze zdobione kolorową posypką..

rybki czy serduszka

wszystkie będą pyszne

wałkowanie ciasta -praca oburącz

podsypujemy mąką......

język angielski z lektorem polskim

i kwiatuszek..

w tę pracę wkładamy dużo zapału

ciekawe, czy ciasteczka będą smakowały naszym rodzicom

wtorkowe zajęcia matematyczne

czwartkowe zajęcia: wizualizacja przy muzyce poważnej

prace z kolorem niebieskim - grupa pomarańczowa


ćwiczenia z piłką - praca utrwalająca schemat ciała

niebieskie swawole

idzie lasem pani jesień...

język angielski z lektorem polskim

i kwiatuszek..

w tę pracę wkładamy dużo zapału

ciekawe, czy ciasteczka będą smakowały naszym rodzicom

wtorkowe zajęcia matematyczne

czwartkowe zajęcia: wizualizacja przy muzyce poważnej

prace z kolorem niebieskim - grupa pomarańczowa


ćwiczenia z piłką - praca utrwalająca schemat ciała

niebieskie swawole

idzie lasem pani jesień...
PROPOZYCJE ZABAW NA WEEKEND
Poznaj po zapachu…
Wiek dziecka: 4,5 lat
Cele:
- wielozmysłowe poznawanie otoczenia
- wyostrzanie zmysłu węchu
- poszerzenie wiedzy na temat przypraw
Rekwizyty: przyprawy dostępne w kuchni, opaska na oczy.
Miejsce zabawy: kuchnia
Co warto wiedzieć o zabawie:
Dzieci bardzo lubią wspólne przygotowywanie posiłków, pomoc dorosłym w pracach w kuchni. Wykorzystajmy ich naturalny zapał do wspólnej zabawy i nauki. Proponuję zabawę dzieciom od 5 roku życia, ponieważ dzieci młodsze rozpoznają jeszcze niewiele przypraw i trudno im czasami zaklasyfikować je odpowiednio. Z tego powodu poniższa zabawa byłaby dla nich trudna. Możemy po prostu młodszym dzieciom dać do powąchania jakąś przyprawę, powiedzieć jej nazwę, a przy następnej okazji zapytać czy pamięta. W ten sposób będzie przyswajało nowe nazwy.
Przebieg:
Zawiązujemy dziecku oczy i dajemy do powąchania jakąś przyprawę o wyraźnym zapachu. Kiedy rozpozna, co to jest, dajemy następną. Można przy okazji prosić dziecko o informacje, do czego używa się danej przyprawy lub samemu o tym opowiedzieć. Zabawę możemy zakończyć wspólnym gotowaniem potrawy, do której używamy przypraw. Dziecko jest naszym pomocnikiem i podaje te przyprawy, które są nam potrzebne.
Wskazówki:
Ważne jest ustalenie na początku zasad zabawy: „dzisiaj twoje oczy odpoczywają, za to pracują rączki i buzia. Umawiamy się, że oczy są zawiązane i nie podglądasz, inaczej przerywamy zabawę.”
Wiek dziecka: 4,5 lat
Cele:
- wielozmysłowe poznawanie otoczenia
- wyostrzanie zmysłu węchu
- poszerzenie wiedzy na temat przypraw
Rekwizyty: przyprawy dostępne w kuchni, opaska na oczy.
Miejsce zabawy: kuchnia
Co warto wiedzieć o zabawie:
Dzieci bardzo lubią wspólne przygotowywanie posiłków, pomoc dorosłym w pracach w kuchni. Wykorzystajmy ich naturalny zapał do wspólnej zabawy i nauki. Proponuję zabawę dzieciom od 5 roku życia, ponieważ dzieci młodsze rozpoznają jeszcze niewiele przypraw i trudno im czasami zaklasyfikować je odpowiednio. Z tego powodu poniższa zabawa byłaby dla nich trudna. Możemy po prostu młodszym dzieciom dać do powąchania jakąś przyprawę, powiedzieć jej nazwę, a przy następnej okazji zapytać czy pamięta. W ten sposób będzie przyswajało nowe nazwy.
Przebieg:
Zawiązujemy dziecku oczy i dajemy do powąchania jakąś przyprawę o wyraźnym zapachu. Kiedy rozpozna, co to jest, dajemy następną. Można przy okazji prosić dziecko o informacje, do czego używa się danej przyprawy lub samemu o tym opowiedzieć. Zabawę możemy zakończyć wspólnym gotowaniem potrawy, do której używamy przypraw. Dziecko jest naszym pomocnikiem i podaje te przyprawy, które są nam potrzebne.
Wskazówki:
Ważne jest ustalenie na początku zasad zabawy: „dzisiaj twoje oczy odpoczywają, za to pracują rączki i buzia. Umawiamy się, że oczy są zawiązane i nie podglądasz, inaczej przerywamy zabawę.”
Odkryj baranka
Wiek dziecka: od 3 lat
Cele:
- usprawnianie syntezy i analizy wzrokowej
- umiejętność rysowania po wzorze
Rekwizyty:
plansza z rysunkiem baranka
kolorowe kwadraty do zakrycia planszy
kartony z konturem baranka
kolorowa kostka
Miejsce zabawy:
dom
Przebieg:
Dzieci siadają przed planszą rysunkiem baranka, ktora zakryta jest kolorowymi
kwadratami tak, aby nie było widać obrazka. Po kolei rzucają kostką i zdejmują kolejno
kwadrat danego koloru.
Dziecko, ktore odkrywa kolejna część ma szansę zgadywać, co przedstawia obrazek. Po
odkryciu całości otrzymują kartkę A4, na ktorej narysowane są tylko kontury baranka.
Dziecko musi flamastrem obrysować kontur i zapełnić go kolorem.
Wskazówki:
Dla starszych dzieci można połączyć tę zabawę z wprowadzeniem np. litery. Na każdym
kolorowym kwadraciku piszemy literkę. Po wyborze konkretnego kwadracika, dziecko
musi przeczytać literkę i powiedzieć zwierzątko, ktorego nazwa rozpoczyna się właśnie od
tej literki.
Miłej zabawy oraz dużo radości płynącej z czasu spędzanego wspólnie z dziećmi
Cele:
- usprawnianie syntezy i analizy wzrokowej
- umiejętność rysowania po wzorze
Rekwizyty:
plansza z rysunkiem baranka
kolorowe kwadraty do zakrycia planszy
kartony z konturem baranka
kolorowa kostka
Miejsce zabawy:
dom
Przebieg:
Dzieci siadają przed planszą rysunkiem baranka, ktora zakryta jest kolorowymi
kwadratami tak, aby nie było widać obrazka. Po kolei rzucają kostką i zdejmują kolejno
kwadrat danego koloru.
Dziecko, ktore odkrywa kolejna część ma szansę zgadywać, co przedstawia obrazek. Po
odkryciu całości otrzymują kartkę A4, na ktorej narysowane są tylko kontury baranka.
Dziecko musi flamastrem obrysować kontur i zapełnić go kolorem.
Wskazówki:
Dla starszych dzieci można połączyć tę zabawę z wprowadzeniem np. litery. Na każdym
kolorowym kwadraciku piszemy literkę. Po wyborze konkretnego kwadracika, dziecko
musi przeczytać literkę i powiedzieć zwierzątko, ktorego nazwa rozpoczyna się właśnie od
tej literki.
Miłej zabawy oraz dużo radości płynącej z czasu spędzanego wspólnie z dziećmi
Życzy ZespółPM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz