PLUSZOWY MIŚ

piątek, 25 września 2009

smakowity dzień....

zajęcia integracji sensorycznej


Ciociu, mam dużo siły, prawda?

jak mi przyjemnie....



ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej




oto nasze ciasteczka





jeszcze zdobione kolorową posypką..





rybki czy serduszka



wszystkie będą pyszne




wałkowanie ciasta -praca oburącz





podsypujemy mąką......



po mące rozsypanej na stole można pisać palcem..




język angielski z lektorem polskim



a może ciasteczkowy samochodzik



i kwiatuszek..



w tę pracę wkładamy dużo zapału



ciekawe, czy ciasteczka będą smakowały naszym rodzicom



jeszcze trzeba ugnieść



wtorkowe zajęcia matematyczne




czwartkowe zajęcia: wizualizacja przy muzyce poważnej





prace z kolorem niebieskim - grupa pomarańczowa







ćwiczenia z piłką - praca utrwalająca schemat ciała




niebieskie swawole



idzie lasem pani jesień...


PROPOZYCJE ZABAW NA WEEKEND

Poznaj po zapachu…

Wiek dziecka: 4,5 lat

Cele:
- wielozmysłowe poznawanie otoczenia
- wyostrzanie zmysłu węchu
- poszerzenie wiedzy na temat przypraw

Rekwizyty: przyprawy dostępne w kuchni, opaska na oczy.

Miejsce zabawy: kuchnia

Co warto wiedzieć o zabawie:
Dzieci bardzo lubią wspólne przygotowywanie posiłków, pomoc dorosłym w pracach w kuchni. Wykorzystajmy ich naturalny zapał do wspólnej zabawy i nauki. Proponuję zabawę dzieciom od 5 roku życia, ponieważ dzieci młodsze rozpoznają jeszcze niewiele przypraw i trudno im czasami zaklasyfikować je odpowiednio. Z tego powodu poniższa zabawa byłaby dla nich trudna. Możemy po prostu młodszym dzieciom dać do powąchania jakąś przyprawę, powiedzieć jej nazwę, a przy następnej okazji zapytać czy pamięta. W ten sposób będzie przyswajało nowe nazwy.

Przebieg:
Zawiązujemy dziecku oczy i dajemy do powąchania jakąś przyprawę o wyraźnym zapachu. Kiedy rozpozna, co to jest, dajemy następną. Można przy okazji prosić dziecko o informacje, do czego używa się danej przyprawy lub samemu o tym opowiedzieć. Zabawę możemy zakończyć wspólnym gotowaniem potrawy, do której używamy przypraw. Dziecko jest naszym pomocnikiem i podaje te przyprawy, które są nam potrzebne.

Wskazówki:
Ważne jest ustalenie na początku zasad zabawy: „dzisiaj twoje oczy odpoczywają, za to pracują rączki i buzia. Umawiamy się, że oczy są zawiązane i nie podglądasz, inaczej przerywamy zabawę.”



Odkryj baranka
Wiek dziecka: od 3 lat
Cele:
- usprawnianie syntezy i analizy wzrokowej
- umiejętność rysowania po wzorze
Rekwizyty:
 plansza z rysunkiem baranka
 kolorowe kwadraty do zakrycia planszy
 kartony z konturem baranka
 kolorowa kostka
Miejsce zabawy:
dom
Przebieg:
Dzieci siadają przed planszą rysunkiem baranka, ktora zakryta jest kolorowymi
kwadratami tak, aby nie było widać obrazka. Po kolei rzucają kostką i zdejmują kolejno
kwadrat danego koloru.
Dziecko, ktore odkrywa kolejna część ma szansę zgadywać, co przedstawia obrazek. Po
odkryciu całości otrzymują kartkę A4, na ktorej narysowane są tylko kontury baranka.
Dziecko musi flamastrem obrysować kontur i zapełnić go kolorem.
Wskazówki:
Dla starszych dzieci można połączyć tę zabawę z wprowadzeniem np. litery. Na każdym
kolorowym kwadraciku piszemy literkę. Po wyborze konkretnego kwadracika, dziecko
musi przeczytać literkę i powiedzieć zwierzątko, ktorego nazwa rozpoczyna się właśnie od
tej literki.





Miłej zabawy oraz dużo radości płynącej z czasu spędzanego wspólnie z dziećmi
Życzy ZespółPM

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz