ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
1. Placówka nosi nazwę:
PRZEDSZKOLE
NIEPUBLICZNE
„Pluszowy Miś”
2. Siedziba
placówki: Stara Iwiczna
ul. Słoneczna 105
Gmina Lesznowola
3. Pełna nazwa
brzmi: PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE
„Pluszowy Miś”
ul. Słoneczna 105
05-500 Stara Iwiczna
4. Przedszkole prowadzi:
OSOBA FIZYCZNA
Agnieszka
Satalecka
zam. 05-500 Piaseczno
ul. Dworcowa 38 m 74
5. Na
rachunkach i dokumentach konieczne jest podanie pełnej nazwy placówki
oraz NIP, REGON, tel. oraz imię i nazwisko osoby prowadzącej
przedszkole.
§ 2
1. Placówka działa na podstawie:
1) Ustawy o systemie oświaty z dnia z dnia 7 września 1991 r.(Dz. U.
z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn.zm)
2) Kodeksu Pracy (
Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94., z późn. zm...)
3) Wpisu do ewidencji placówek
niepublicznych w Gminie
Lesznowola z dnia 2.09.2008r. nr 2/2008,
4) Niniejszego statutu.
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA PLACÓWKI
§ 3
1. Placówka realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty
oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności na
podstawie ROZPORZĄDZENIA
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r.
w sprawie podstawy programowej
wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych
typach szkół (Dz. U. Nr 4, poz. 17, z dnia 15
stycznia 2009 r.)
2. Głównym zadaniem placówki jest:
1) wspomaganie indywidualnego rozwoju osobowości każdego dziecka,
2) sprawowanie opieki nad wychowankami, zapewnienie im bezpiecznych
warunków pobytu,
3) rozwijanie w ramach istniejących możliwości zainteresowań,
uzdolnień i talentów dzieci,
4) umożliwianie dzieciom uczestnictwo w zajęciach wyrównawczych,
5) współdziałanie z rodzicami wychowanków w zakresie niezbędnym dla
ich rozwoju,
6) przygotowanie dzieci do nauki i funkcjonowania w szkole.
3. Realizując powyższe zadania placówka:
1) zapewnia opiekę i wspomaga rozwój dziecka,
2) rozpoznaje i uwzględnia indywidualne potrzeby dzieci, troszczy się
o zapewnienie im równych szans, umacnia wiarę we własne siły i
możliwość osiągania sukcesów,
3) stwarza warunki do rozwoju samodzielności wychowanków, dążenia do
osiągania celów, do podejmowania odpowiedzialności za siebie i
za najbliższe otoczenie oraz własne postępowanie,
4) rozwija wrażliwość
empatyczną dzieci,
5) kształtuje umiejętność obserwacji otaczającego środowiska, ułatwia
rozumienie prostych zjawisk zachodzących w otoczeniu
dziecka,
6) uczy nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem w społeczności,
7) rozbudza ciekawość poznawczą, zachęca do aktywności badawczej i
wyrażania własnych myśli i przeżyć, oraz wzmacnia wiarę we
własne możliwości i intuicję,
8) rozwija wrażliwość estetyczną, wyobraźnię i fantazję dzieci,
9) tworzy warunki harmonijnego rozwoju fizycznego dzieci, uczy
bezpiecznych i prozdrowotnych zachowań,
10)stwarza możliwość
doświadczeń, na podstawie których kształtuje się osobowość,
11)uczy umiejętności
rozwiązywania konfliktów, naturalnych w społeczności,
12) wspiera samokontrolę,
13)buduje motywację do
działania,
14)wspiera w budowaniu
adekwatnej samooceny.
4. Placówka zmierza do
wychowania i uczenia się dzieci w atmosferze akceptacji,
poczucia bezpieczeństwa oraz tworzy warunki umożliwiające dzieciom
osiągnięcie dojrzałości szkolnej.
5. Placówka realizuje powyższe zadania realizując Programy wychowania
przedszkolnego dopuszczane do użytku przez Dyrektora na dany rok
szkolny, oraz własną koncepcję
pracy, opartą na programie wychowawczym tzw. „ukrytej pedagogiki”,
polegającej na komunikowaniu się wg
zasad Porozumienia bez przemocy Marshalla B. Rosenberga , oraz dzięki
indywidualnym programom terapeutycznym, tworzonym w Zespole ds.
Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej, powoływanym na pierwszej w
roku szkolnym Radzie Pedagogicznej.
§ 4
1. Placówka sprawuje opiekę nad
dziećmi w sposób dostosowany do wieku dziecka i jego potrzeb
rozwojowych z uwzględnieniem warunków lokalowych, ekonomicznych
i technicznych i administracyjnych.
1) zapewnia dzieciom bezpośrednią i stałą opiekę w czasie pobytu w
budynku placówki oraz w trakcie zajęć poza terenem placówki,
2) wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka z jego wrodzonym
potencjałem i
możliwościami rozwoju w relacjach społeczno-kulturowych i
przyrodniczych,
3) umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej,
4) stosuje przepisy bhp i p.poż.
5) współdziała z rodziną poprzez wspomaganie rodziny w wychowaniu
dzieci,
rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka, w miarę potrzeb
podjęcia wczesnej interwencji specjalistów oraz w przygotowaniu
dziecka do nauki w szkole,
ROZDZIAŁ III
ORGANY PLACÓWKI I ICH KOMPETENCJE
§ 5
1. Organami placówki są:
1) Dyrektor ,
3) Rada Pedagogiczna.
§
6
1. Organem prowadzącym placówkę jest dyrektor przedszkola.
2. Dyrektor kieruje bieżącą działalnością placówki, reprezentuje ją
na zewnątrz. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w
placówce pracowników.
3. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w
placówce a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w
zajęciach organizowanych przez placówkę poza obiektem do niej
należącym.
4. Zadania dyrektora są następujące:
1) sprawowanie nadzoru
pedagogicznego zgodnie z procedurą
wewnątrzprzedszkolną, będącą załącznikiem do niniejszego statutu,
2) zatwierdzanie programu wychowania przedszkolnego na dany rok
szkolny,
3) przewodniczenie radzie pedagogicznej i realizacja postanowień
podjętych w ramach jej kompetencji
4) dysponowanie środkami finansowymi placówki i ponoszenie
odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
5) zarządzanie majątkiem placówki,
6) kierowanie polityką kadrową placówki, zatrudnianie pracowników
oraz zwalnianie ich, wynagradzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami
Kodeksu Pracy,
7) współpraca z rodzicami oraz instytucjami nadzorującymi i
kontrolującymi,
5. Dyrektor ustala wysokość wnoszonych opłat przez rodziców z tytułu
uczęszczania dziecka do placówki.
6. Dyrektor może podjąć decyzję
o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do placówki
w następujących przypadkach:
1) nie przestrzeganie przez rodziców postanowień niniejszego statutu,
procedur wydanych na jego
podstawie,
2) zaleganie z odpłatnością za pobyt w placówce powyżej jednego
okresu płatniczego,
3) nieobecności dziecka ponad dwa tygodnie i nie zgłoszenie tego
faktu w placówce.
§ 7
1. Rada pedagogiczna jest organem placówki.
2. W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni
w placówce.
3. Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor.
4. W posiedzeniach rady pedagogicznej mogą uczestniczyć z głosem
doradczym specjaliści i goście zaproszeni przez dyrektora.
5.Zwyczajowo zapraszani są
asystenci oraz personel zainteresowany życiem placówki.
6.Zapraszani są również
nauczyciele współpracujący tj. logopeda, nauczyciele języków obcych i
rytmiki.
7. Ustalenia postanowienia
rady pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów, w
obecności co najmniej połowy liczby jej członków,
8. Rada pedagogiczna zbiera się na obowiązkowych zebraniach dwa
razy w roku szkolnym w terminie ustalonym każdorazowo przez
przewodniczącego, który informuje o terminie na tydzień przed.
9. Posiedzenia rady pedagogicznej są protokołowane.Protokoły są
jednocześnie dokumentem postanowień Rady Pedagogicznej.
10. Członków rady pedagogicznej obowiązuje zachowanie tajemnicy
służbowej dotyczącej postanowień, wniosków i spostrzeżeń z
posiedzenia rady. Informacje dotyczące bezpośrednio dziecka mogą
być udzielane tylko rodzicom lub prawnym opiekunom dziecka.
§ 8
1. Do kompetencji rady
pedagogicznej należy w szczególności:
1) sporządzanie i zatwierdzanie rocznego planu pracy,
2)powoływanie Zespołu d/Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej, oraz
ustalanie planu działań zespołu na dany rok szkolny,
3) zatwierdzanie statutu.
2. Rada pedagogiczna opiniuje:
1) program wychowania przedszkolnego przyjmowany do realizacji na
dany rok szkolny.
3. Postanowienia Rady
Pedagogicznej są protokołowane i w ten sposób dokumentowane.
ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA PLACÓWKI
§
9
1. Przedszkole Niepubliczne „Pluszowy Miś” jest placówką oddziałową
zlokalizowaną w jednym lokalu.
2. Podstawową jednostką organizacyjną placówki jest oddział
złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku, z
uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
3. Liczba dzieci uczęszczających do przedszkola nie może
przekraczać 55 dzieci.
4. W grupie dzieci na jedną nauczycielkę i asystenta przypada nie więcej niż 25 dzieci.
5. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w
oparciu o obowiązującą
podstawę programową wychowania przedszkolnego.
6. Zapewnia się dzieciom możliwość udział w zajęciach dodatkowych,
które mogą być finansowane ze środków placówki lub dodatkowych
opłat ponoszonych przez rodziców. Zakres i warunki finansowania
przez placówkę zajęć dodatkowych ustala każdorazowo dyrektor.
7. Dzieci na wniosek rodziców, prawnych opiekunów mogą uczestniczyć w
zajęciach dodatkowych.
8. Rodzaj zajęć dodatkowych, ich częstotliwość i forma organizacyjna
uwzględnią w szczególności potrzeby i możliwości rozwojowe
dzieci oraz zależą od wyboru rodziców, a także od poniesienia
przez rodziców / prawnych opiekunów / kosztów zajęć dodatkowych.
9. Organizacja i terminy zajęć dodatkowych ustalane są przez
dyrektora placówki.
10. Sposób dokumentowania tych zajęć określa każdorazowo Dyrektor.
11. Placówka może rozszerzać ofertę opiekuńczą i edukacyjną w
zależności od potrzeb i swoich możliwości.
12. Dzieci maja możliwość korzystania z ogrodu z odpowiednio
dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dzieci.
13. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych organizowany jest
jak najdłuższy pobyt w ogrodzie.
14. Placówka w miarę możliwości zapewnia odpowiednie wyposażenie i
oprzyrządowanie dla wychowanków.
15. Placówka organizuje dla wychowanków imprezy teatralne tzw.
teatrzyki, co najmniej 3 razy w roku a ich termin podaje Dyrektor na początku roku .
16. Placówka posiada stronę
internetową, zaś wszelkie informacje, aktualności z życia podaje na
prowadzonym blogu.
17. Placówka przyjmuje dzieci z
orzeczoną niepełnosprawnością.
& 10
1. Organizację pracy placówki w ciągu dnia określa rozkład dnia
ustalony przez dyrektora. Uwzględnienia on wymagania podstawy programowej wychowania
przedszkolnego i jest dostosowany do założeń programowych .
2. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono
opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału
szczegółowy Ramowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb dzieci.
1)
Ramowy Rozkład Dnia dla każdego oddziału jest dokumentem
realizacji podstawy programowej w przedszkolu.
3. Dyrektor powierza każdy oddział opiece jednemu nauczycielowi.
4. Do realizacji celów statutowych placówka posiada:
1) sale zajęć i zabaw z niezbędnym wyposażeniem,
2) pomieszczenia sanitarne,
3) pomieszczenie administracyjne,
4) kuchnię, zmywalnię,
5) szatnie,
6) ogródek.
§ 11
1. Placówka funkcjonuje cały rok .
2. Terminy przerw może ustalić na dany rok szkolny dyrektor,
informując o tym rodziców w umowach.
3. Dzienne godziny pracy placówki ustala dyrektor.
§
12
1. Działalność placówki finansowana jest przez:
1) Gminę Lesznowola,
2) Rodziców w formie opłat za pobyt dziecka w placówce,
2. Placówka może otrzymywać darowizny oraz prowadzi pomocniczą
działalność gospodarczą polegającą na opiece nad dziećmi do 3 r.
ż. w celu pozyskania dodatkowych środków.
3. Placówka prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi w
tym zakresie przepisami.
§
13
1. Opłatę za pobyt dziecka w placówce ustala dyrektor.
2. Nieobecność dziecka w placówce nie zwalnia rodziców od obowiązku
uiszczenia opłaty .
3. Placówka zapewnia
wyżywienie dla dzieci.
4. W przypadku nieobecności dziecka przez cały miesiąc kalendarzowy
wysokość czesnego jest obniżona do 50% normatywnej stawki.
5. Opłaty od rodziców pobierane są do 5- go dnia każdego miesiąca z
góry.
6.W przypadku nieobecności dziecka wynoszącej nie mniej niż trzy
tygodnie kalendarzowe w danym miesiącu wysokość opłaty za ten miesiąc jest obniżona do
wysokości 50% stawki normatywnej, jednakże za każdy dzień pobytu
dziecka w placówce należne jest 50% stawki dziennej.
7. W przypadku częstych chorób dziecka
tj. ponad połowę dni w roku, oraz w ciężkiej sytuacji finansowej
rodziny, możliwe są indywidualne regulacje opłat czesnego, co
ustalane jest w umowach z Rodzicami.
ROZDZIAŁ V
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY PLACÓWKI
§
15
1. W placówce zatrudnieni są nauczyciele, asystenci
nauczyciela, pracownicy obsługi.
2. Każdy pracownik zna i respektuje Prawa Dziecka, oraz uczestniczy w
warsztatach empatycznej komunikacji M.Rosenberga, prowadzonych przez
Dyrektora , oraz certyfikowanych trenerów CNVC.
3. Pracowników zatrudnia i zwalnia, z zachowaniem przepisów kodeksu
pracy, dyrektor.
4. Pracownicy placówki mają
prawo do urlopu zgodnie z kodeksem pracy.
7. Prawa i obowiązki pracownicze regulują przepisy Kodeksu
Pracy.
§ 16
1. Nauczyciele zatrudnieni w placówce posiadają kwalifikacje zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
2. Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą
zgodnie z programami
dopuszczonymi przez Dyrektora do użytku, po zaopiniowaniu przez Radę
Pedagogiczną i odpowiadają za
jakość i wyniki tej pracy.
3. Nauczyciele otaczają opieką każdego z wychowanków i utrzymują
kontakt z rodzicami w celu:
1) poznania i uwzględniania potrzeb rozwojowych dzieci,
2) włączania rodziców w działalność placówki,
3) udzielania rodzicom wsparcia i pomocy w sprawach wychowawczych.
4. Do zakresu zadań nauczycieli należy:
1) planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno - wychowawczej zgodnie
z obowiązującym programem, ponoszenie odpowiedzialności za jej
jakość,
2) wspieranie rozwoju dziecka,
wspieranie osobowości, kontakt z dzieckiem na poziomie
potrzeb,
3) odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci w czasie
ich pobytu w placówce,
4) prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i
zabezpieczenie potrzeb
dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji w sposób przyjęty
w placówce i poza jej terenem w czacie wycieczek i spacerów,
itp.,
5) stosowanie aktywizujących
metod nauczania oraz modelu
wychowania opartego na rozpoznaniu i zaspakajaniu potrzeb
dorosłych i dzieci, nie autorytarnego modelu a modelu współpracy,
aktywizacji, równości, wzajemnego szacunku.
6) planowanie własnego rozwoju zawodowego – systematyczne podnoszenie
swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w
różnych formach doskonalenia zawodowego,
7) dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz
troska o estetykę pomieszczeń,
8) eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci ,szczególnie poprzez empatyczne wspieranie (
zrozumienie uczuć, kierowanie zachowaniem),
9) współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach
wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem praw rodziców
(prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w
szczególności z podstawy programowej wychowania w przedszkolu
i realizowanego programu nauczania w danym oddziale i
uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i
rozwoju,
11) prowadzenie dokumentacji
realizacji podstawy programowej w dzienniku oddziałowym zgodnie z obowiązującymi
przepisami, w szczególności prowadzenie zapisów zajęć dydaktycznych ,
oraz realizacji ramowego
rozkładu dnia zgodnie z dopuszczonym do użytku programem wychowania przedszkolnego,
13) realizacja zaleceń dyrektora i osób kontrolujących,
14) czynny udział w pracach rady pedagogicznej, realizacja jej
postanowień i uchwał,
15) inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym,
wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno – sportowym,
16) realizacja wszystkich innych zadań zleconych przez dyrektora,
wynikających z bieżącej działalności placówki.
5. Nauczyciel ma prawo do:
1) tworzenia autorskich programów w uzgodnieniu z radą pedagogiczną i
za zgodą dyrektora,
2) decydowania o podręcznikach i stosowanych środkach dydaktycznych,
3) korzystania w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze
strony dyrektora, rady pedagogicznej, wyspecjalizowanych
placówek i instytucji naukowo – oświatowych,
4)wnoszenia o dopuszczenie wybranego
programu do użytku.
6. Asystentka nauczyciela pomaga nauczycielowi w realizacji celów
statutowych.
7.Podstawowym obowiązkiem asystentki jest:,
1) codzienne przyjmowanie dzieci,
3) dbałość o estetykę sal i pomieszczeń,
4) pomoc w zajęciach
wychowawczych w swojej grupie, zgodnie z modelem przyjętym w
placówce (model szacunku, współpracy, zrozumienia, indywidualizacji
oraz zaspokojenia podstawowych potrzeb dzieci tj. potrzeby
bezpieczeństwa, uznania, wsparcia , troski o własne ciało i innych),
5) przygotowanie dzieci do
odpoczynku i korzystania ze świeżego powietrza,
ROZDZIAŁ V
WYCHOWANKOWIE PLACÓWKI
§ 16
1. Do placówki uczęszczają dzieci od 3 do 6 lat.
2. Możliwe jest uczęszczanie dzieci młodszych , dwu i pół letnich.
3. W placówce utworzona
jest grupa dzieci w wieku przedsprzedszkolnym,
funkcjonująca wg odrębnych przepisów i zasad, jako grupa żłobkowa,
będąca wspomagającą działalnością gospodarczą przedszkola.
4. Dzieci w placówce mają wszystkie prawa i obowiązki wynikające z
Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:
1) właściwie zorganizowanego procesu
opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego i zgodnie z zasadami higieny
pracy,
2) szacunku dla wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego
traktowania,
3) ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź
psychicznej, zwłaszcza słownej przemocy polegającej na przymuszaniu,
zastraszaniu, porównywaniu, wymuszaniu, ocenianiu.
4) poszanowania jego godności osobistej,
5) poszanowania własności, uszanowania potrzeby posiadania.
6) opieki i ochrony,
7) partnerskiej rozmowy na każdy temat,
8) akceptacji jego osoby, takim jakim jest,
9) aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
10) spokoju i samotności gdy tego potrzebuje,
11) snu lub wypoczynku jeśli jest zmęczone, a nie do snu „na rozkaz”,
12) indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
13) pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć związanych z przykrymi
i dotkliwymi zdarzeniami,
14) przebywania w atmosferze
pozbawionej wszelkich przejawów przemocy fizycznej , psychicznej i
emocjonalnej.
3. Przy respektowaniu ich praw przyzwyczajamy dzieci do:
1) aktywności, twórczości, eksperymentowania,
2) samodzielności w podejmowaniu zadań, w dokonywaniu wyborów, w
sposób ukierunkowany przez wychowawcę w granicach bezpieczeństwa
dziecka,
3) zaradności wobec sytuacji problemowych,
4) działania zespołowego z rówieśnikami, młodszymi i starszymi
kolegami,
5) poznawania swoich możliwości i ograniczeń, akceptacji siebie i
innych,
6) tolerancji, otwartości wobec innych,
7) bycia z innymi i dla innych pomocnym,
8) przestrzegania zasad bezpiecznego pobytu w przedszkolu - własnego
i innych.
§ 17
1. Dzieci powinny być przyprowadzane i odbierane z placówki osobiście
przez rodziców ( prawnych opiekunów), bądź inne osoby ( pełnoletnie
) upoważnione przez rodziców.
2. Pisemne upoważnienie powinno zawierać imię i nazwisko osoby
upoważnionej, numer i serię dowodu osobistego osoby wskazanej
przez rodziców.
3. Dziecko może być odebrane przez osobę upoważnioną tylko za
okazaniem dokumentu tożsamości.
4. Rodzice (prawni opiekunowie) przejmują odpowiedzialność prawną za
bezpieczeństwo dziecka odbieranego z placówki przez upoważnioną
przez nich osobę.
5. Dziecko przyprowadzone do
przedszkola powinno być zdrowe, szczegółowe zapisy zawiera Procedura dotycząca zdrowych i bezpiecznych
warunków przebywania dzieci w przedszkolu, w szczególności
przyprowadzania dzieci zdrowych do przedszkola , będąca załącznikiem do
niniejszego statutu.
§ 18
1. Placówka przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę powszechnej
dostępności.
2. Przyjęć dzieci do placówki dokonuje każdorazowo dyrektor wraz
z osoba przez
niego upoważnioną.
3. Dziecko, którego rodzice ubiegają się o przyjęcie do przedszkola
powinno mieścić się w przedziale wiekowym od 3 do 6 lat,
4. Dopuszcza się przyjęcie dzieci dwuipółletnich jeżeli rozwój
emocjonalny na to pozwala i jest miejsce w przedszkolu.
5. Szczegółowe kryteria przyjęć dzieci:
1) dzieci pięcioletnie z pierwszeństwem,
2) dzieci już uczęszczające do placówki i ich rodzeństwa,
3) dzieci, których Rodzice w pełni akceptują i popierają
nieautorytarny model wychowania wspierający budowanie inteligencji
emocjonalnej, oraz Koncepcję Pracy Przedszkola,
4) w miarę posiadanych wolnych miejsc przez placówkę przyjmowane będą
dzieci dwuipółletnie.
6. Nie zgłoszenie się dziecka do placówki w terminie 14 dni od daty
zgłoszenia na karcie jest równoznaczne ze skreśleniem dziecka z
listy.
7. Dyrektor zawiera z rodzicami umowę dotyczącą usługi edukacyjnej na
jeden rok, z możliwością przedłużenia.
8. W celu zapisania dziecka do
przedszkola Rodzice wypełniają Kartę informacyjną, oraz ankietę
przeznaczoną do rozpoznania potrzeb i priorytetów Rodziny, oraz
uiszczają jednorazową opłatę wpisową, bezzwrotną, ustalaną w umowach
z Rodzicami.
9. Rekrutacja odbywa się w ciągu
całego roku szkolnego w miarę posiadanych miejsc.
§ 19
Wychowankowie placówki ubezpieczeni są od następstw nieszczęśliwych
wypadków.
ROZDZIAŁ VII
RODZICE WYCHOWANKÓW
§ 20
1. Do podstawowych obowiązków Rodziców dziecka należy:
1) przestrzeganie niniejszego statutu,
2) przyprowadzanie i odbieranie dziecka z placówki przez rodziców lub
przez
upoważnioną przez rodziców osobę zapewniającą dziecku pełne
bezpieczeństwo,
3) terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w placówce,
4) informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w placówce,
niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach
zakaźnych.
5)wyrażanie szacunku do
wszystkich wychowanków placówki.
§ 21
1. Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu
skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określenia
drogi jego indywidualnego rozwoju,
2. Rodzice maja prawo do:
1) zapoznania się z programem oraz
miesięcznym planem pracy w danym oddziale,
2) uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów,
sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka,
3) uzyskiwania wsparcia od
nauczycieli , w szczególności wsparcia wspierającego rozwój dziecka,
4) wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi wniosków
z obserwacji pracy placówki,
5) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy placówki,
6) korzystania w placówce z
warsztatów empatycznej komunikacji wg.M.Rosenberga. do uczestnictwa w
tzw. Szkole empatii.
§
22
1. Formy współpracy placówki z rodzicami:
1) kontakt elektroniczny,oraz prezentacje wydarzeń , informacji,
literatury, artykułów, opinii i innych ważnych elementów działalności
przedszkola na blogu prowadzonym przez placówkę,
2) konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem, nauczycielem,
3) spotkania warsztatowe „Pracowni Relacji”,
4) kąciki dla rodziców w formie tablic informacyjnych,
5) zajęcia otwarte,
6) wspólne imprezy połączone z prezentacją umiejętności dzieci.
ROZDZIAŁ VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
1. Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków
społeczności – dzieci, nauczycieli, rodziców, pracowników
obsługi .
2. Pracownicy własnoręcznym podpisem przyjmują do wiadomości treść
niniejszego statutu.
3. Rodzice własnoręcznym
podpisem przyjmują do wiadomości / zapoznają się z treścią statutu.
§ 24
Statut może być zmieniony przez dyrektora. Wszelkie zmiany statutu
wymagają formy pisemnej.
§ 25
W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie
odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego.
§ 26
Niniejszy statut został podany do wiadomości na posiedzeniu rady
pedagogicznej w dniu 08.07.2011 r., zatwierdzony podpisami i wchodzi w życie z dniem
podpisania.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz